غذاها و خوراکی های مخصوص کانادا

بی شک غذاها یکی از جاذبه های مهم گردشگری هستند. قطعا هنگام سفر به یک شهر یا کشور در رابطه با اداب غذایی آنها و غذاهای بومی آن منطقه تحقیق میکنید تا با آداب و رسوم غذایی آن محدوده بیشتر آشنا شوید و ببینید تا چه حد با مزاج شما سازگاری دارد. کشور کانادا هم از این قاعده مسثنی نیست و شما میتوانید علاوه بر گشت و گذار داخل شهر طعم های جدیدی را تجربه کنید. شاید بتوان گفت بعضی غذاها و خوراکی ها خاص یک جا هستند و در هیچ کجای دنیا تجربه نتوانید بکنید.

در این مقاله باما همراه باشید تا با غذاهای مشهور کشور کانادا بیشتر آشنا شویم.

1) پوتین (Putin)

غذای رسمی کانادا پوتین نام دارد که یک غذای کانادایی-فرانسوی است و مخلفات آن شامل سیب زمینی سرخ شده، پنیر و سس آب گوشت است. مدل مرسوم آن طعمی بینظیر دارد اما مدل های متنوع آن شامل اضافه کردن تکه های بیکن و یا گوشت دودی طرفداران خود را دارد.

2) بنوک (bannock)

خوراک بسیار خوشمزه و لذیذ بنوک(bannock) نام دارد که در گذشته بعنوان نان اصلی ساکنان کانادا محسوب میشده. امروزه این غذا با طرفداران زیادی رو به رو شده است و در دو مدل طبخ میشود. حالت اول به صورت پخته طبخ میشود که سنگین و متراکم است و حالت دوم سرخ شده و به صورتی ترد و پف کرده تهیه می شود.

3) تارت کره ای سنتی کانادا (Tart butter)

تارت کره ای یکی دیگر از دسرهای ساده در عین حال سنتی و خوشمزه کاناداست. برای درست کردن این تارت نان هایی را که بصورت قالبی و نازک و با مخلوط کره و تخم مرغ و برای شیرین کردن آن از شکر استفاده میکنند را پر میکنند.

4) رول خرچنگ نوا اسکوشن (Nova Scotian lobster roll)

از غذاهای دریایی بسار لذیذ و لذت بخش کانادا نیز نباید غافل شد. تست مزه هایی همچون سالمون آتلانتیک پسفیک، سالمون دودی، قزا آلای کانادایی، خرچنگ ساحل شرقی از جمله طعم های لذیذی هستند در سفر به کانادا نباید از دست داد. رول خرچنگ نوا اسکوشن یکی از بینظیرترین غذاهای دریایی این کشور به شمار می رود.

4) بیگل (Bagel)

بیگیل مونترآل نان شیرینی گرد شکل است و جزو خوراکی های خوشمزه کانادا است که از مشهوریت چندانی برخوردار نیست. این نان شیرین تر، تردتر و به مراتب نازک تر از بیگل مشهور در نیویورک است. این نان لذیذ در اجاق هایی که از چوب ساخته می شوند پخته میشود و بروی آن دانه هایی از جمله کنجد و خشخاش می پاشند. دو مغازه ی مشهوری که بیگل های آن در مونتریال بسیار معروف است سکی سن ویاتور(St. Viateur) و دیگری فیرمونت بیگل

(Fairmount Bagel) هستند.

5) سسکتون (Saskatoon)

پای سسکتون طعمی شبیه بادام با همان طراوت و طعمی بیادماندنی را دارد. یک تکه از این پای بینظیر تاثیر فوق العاده ای رو روی شما میگذارد و تجربه ای بینظیر را برای شما به ارمغان می آورد. بخاطر همین امر است که نام شهر سسکتون را برای آن برگزیده اند.

6) گوشت دودی مونترال (Smoked meat)

گوشت دودی مونترال حاصل آغشتن گوشت سینه در نمک و ادویه های گوناگون و خواباندن آن به مدت یک هفته است در این ترکیب است. این گوشت به شکل ساندویچ و بانان چاودار که به آن سس خردل زرد تند اضافه می کنند و یا روچین پوتین به آن اضافه می کنند. شوارتز دلی(Schwarz’s Deli) یکی از بهترین رستوران های سرو گوشت دودی در جهان است که در کانادا به شهرت رسیده است.

7) بیکن پیمیل (Peameal Bacon)

بیکن پیمیل شبیه بیکن آمریکایی است اما از آن آبدارتر و نازک تر است و با مزاج خیلی ها سازگار است و آن را خوش طعم و لذیذ مینامند. این غذا از غلتاندن گوشت بدون استخوان که این گوشت تکه های آن تحت عملیاتی مرطوب میشوند و در آرد ذرت آماده می شود و این کار را انقدر ادامه می دهیم تا یک لایه زرد از آرد ذرت بروی آن تشکیل شود.

8) بیورتلز (Beavertails)

بیورتلز شاید گفت جزو خوراکی های سنتی کانادا محسوب می شود.. این خوراکی تهیه شده از یک تکه خمیر خوب طبخ شده و پوشیده از طعم های بینظیری همچون نوتلا، کره بادام زمینی، انواع میوه ها و ... است.

9) سوپ نخود فرنگی (Pea soup)

اگر میخواهید در زمستانهای سخت و طاقت فرسای کانادا جانی تازه بگیرید سوپ نخود این کشور را از دست ندهید. این سوپ مخصوص که ویژه کانادا و شهر کبک است از نخود فرنگی، گوشت قرمز و گیاهان مخصوص و معطر طبخ میشود.

10) میپل تافی (Maple Taffy)

اصیلتر از میپل تافی در کانادا یافت نمیشود! این شکلات شیرین از ترکیب شیره ی درخت افرا و برف بعمل می آید و سرمای برف باعث سفت شدن این خوراکی لذیذ می شود. این ترکیب بصورت بدور یک چوب بستنی سرو میشود. این دسر بینظیر و اصیل را که سرشار از عطر افزا و ترکیبی لطیف و چسبناک دارد را حتما امحان کنید.

11) چیپس کچاپ (Ketchup chips)

از نظر تنوع در طعم دهنده های چیپس کانادا غنی است و شما را با هر طبع و سلیقه ای ارضا میکند. مردم کانادا دوستدار درجه یک رافلز(Ruffels) هستند که در عصاره های گوناگون از جمله گوجه فرنگی، پیاز، نمک، سرکه، خامه ترش، باربیکیو و... وجود دارند. در میان اینهمه تنوع چیپس کچاپ و چیپس خیارشور دوستاران زیادی را در بین همه ی طعم های موجود دارد. در این بین طعم های ویژه ای همچون اسانس پوتین و هیکوری استیکس(Hickory Sticks) که شامل یک رشته باریک از سیب زمینی با عصاره معتدلی از بابیکیو است نیز از چیپس های جالب توجه مردم کانادا هستند.

bakhshi
1399/02/22
bakhshi
1399/02/22

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای