کانادا(Canada)

کانادا شامل ده استان و سه سرزمین است که شامل استان های کبک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووااسکوشیا، انتاریو و جزیره ی پرینس ادوارد آیلند و سسکچوان می باشد و سه سرزمین آن شامل نوناووت، یوکان و سرزمین های شمال غرب هستند.

کانادا شامل ده استان و سه سرزمین است که شامل استان های کبک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووااسکوشیا، انتاریو و جزیره ی پرینس ادوارد آیلند و سسکچوان می باشد و سه سرزمین آن شامل نوناووت، یوکان و سرزمین های شمال غرب هستند. و از نظر جغرافیایی در شمال قاره آمریکای شمالی واقع شده است. این کشور به پایتختی اتاواست و بزرگترین شهر آن تورنتو می باشد. کانادا بعد از روسیه دومین کشور پهناور همپنین هشتمین کشور امن، در بین قاره ها بحساب می آید. رئیس این کشور پادشاه و یا ملکه ی انگلستان است و نوع حکومت این کشور دولت فدرال چند حزبی با دو مجمع قانون گذار است. از سال 2015 جاستین ترودو بعنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد. گرچه مردم کانادا به انگلسی هم صحبت میکنند اما زبان اصلی این کشور فرانسوی می باشد. واحد پول رایج در این کشور دلار کانادا است. کشور کانادا از سمت شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام از شمال با اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب با ایالت متحده آمریکا هم مرز است. در بخش اعظم این کشور بدلیل سرمای بیش از حد ونزدیکی به قطب شمال ساکنی ندارد.

شهرهای ونکوور، تورنتو و مونتریال پرجمعیت ترین شهرهای این کشور محسوب می شوند.

همرز بودن کانادا با آمریکا باعث شده تا گسترده ترین تبادلات اقتصادی و مالی متعلق به این دو کشور باشد اما آلودگی های زیادی که از این طریق وارد کانادا شده است باعث شده این کشور باعث ضررهایی هم بشود.

بدلیل نزدیک بودن کانادا به قطب شمال دارای آب و هوایی سرد و خشک است که آن را به شهرت جهانی رسانده و نیز شیره افرا و ورزش هاکی این کشور بسیار مشهور و محبوب است. برف در کشور از ماه دسامبر تا آوریل دیده میشود. ویندسور در اونتاریا و ویکتوریا واقع در بریتیش کلمبیا جزو مناطق گرمسیر کانادا می باشند.

کلمه ی کانادا از یکی از کلمات سرخ پوستی(kanata) گرفته شده که به معنی دهکده و یا سرپناه است و ساکنان این بخش از خاک کانادا را با نام شهر کبک می شناسند. نخستین بار 26500 سال پیش در منطقه ی شمالی این کشور و 9500 سال پیش در بخش جنوبی این کشور شروع زندگی جریان پیدا کرد.

در خارج از شهر آبشار نیاگارا قرار دارد که پهناورترین آشار دنیا محسوب می شود و در کنار آن روستایی رویایی با همین نام وجود دارد.فلات لارنسی بخش اعظمی از کانادا را می سازد.

در کشور کانادا مسلمانان بیش از یک میلیون نفر از ساکنان را تشکیل میدهند و بیشتر در شهرهای تورنتو، مونترآل، ونکوور، اتاوا، وندزور هستند که البته در جاهای دیگر این کشور نیز به تراکم زندگی میکنند. بیشتر مردم کانادا از مذاهب کاتولیک و پروتستان(مسیحی) پیروی میکنند.

کانادا از نظر اقتصاد در جایگاه یازدهم جهان قراردارد که در صنایع مانند خودروسازی، صنایع شیمیایی در جایگاه ویژه ای قرار داردو بیشتر محصولات کشاورزی آن شامل گندم، شیلات، دانه های روغنی، توتون، میوه، سبزیجات می شود.

اعتبار ویزای کانادا 10 ساله است اما این ویزا با توجه با اعتبار پاسپورت ایرانی ها(5 سال اعتبار دارد) است صادر میشود. یعنی اگر از مدت زمان انقضای پاسپورت 2 سال مانده باشد ویزای کانادای آنها نیز با توجه به نظر افسر سفارت 2 ساله و یا کمتر صادر می گردد. در صورت صادر شدن این ویزا ها برای اینها آنها میتوانند حداکثر به مدت 5 سال و در هربار ورود به خاک کانادا حداکثر 6 ماه در کانادا حضور داشته باشند.

شهزاد بخشی
1399/02/21
شهزاد بخشی
1399/02/21

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای