برزیل(Brazil)

کشور برزیل که زمانی جزو مستعمرات پرتقال بود در آمریکای جنوبی واقع شده؛ پهناورترین و پرجمعیتترین کشور این قاره میباشد و بنام جمهوری فدراتیو برزیل و به پایتختی برازیلیا شناخته شده و زبان رسمی این کشور پرتقالی میباشد و جمعیتی بالغ بر 200میلیون نفررا داراست

برزیل

کشور برزیل که زمانی جزو مستعمرات پرتقال بود در آمریکای جنوبی واقع شده؛ پهناورترین و پرجمعیتترین کشور این قاره میباشد و بنام جمهوری فدراتیو برزیل و به پایتختی برازیلیا شناخته شده و زبان رسمی این کشور پرتقالی میباشد و جمعیتی بالغ بر 200میلیون نفررا داراست؛ برزیل مابین آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس واقع شده ونکته جالب اینکه برزیل منهای کشورهای اکوادور و شیلی با بقیه ی کشورهای آمریکای جنوبی هم مرز است که از جمله آنها میتوان به اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان واقع در فرانسه اشاره کرد. همچنین این کشور عظیم از ملیت های مختلفی اعم ازنژادهای اروپایی، سرخ پوستان آمریکایی و آفریقایی و نیز آسیایی را در خود جای داده و مذهب غالب در این کشور کاتولیک کلیسای رم میباشد.

اقتصاد

برزیل جزو قویترین اقتصاد بدلیل داشتن نیروی انسانی زیاد و منابع طبیعی وسیع در آمریکای جنوبی است که بدلیل خاک غنی و آب و هوای استوایی جزو پر رونق ترین کشورها محسوب میشودو بیش از نیمی از جنگلهای آمازون در این کشور قرار دارد ونیز جایگاه پنجع بعد از روسیه، کانادا، چین، آمریکا؛ از نظر وسعت را داراست. واحد پول آن رئال است.

باورهای عموم بر این است که نام این کشور از نوعی درخت ارزشمند برای مهاجران بنام Pau-Brasil گرفته شده و گروهی دیگر بر این باورند که نام آن از جزیره اسطوره ای برزیل که در قرون وسطی در اروپا بوده بسیار بزبان آورده شده، گرفته شده است.

شهرهای مهم

شهرهای مهم برزیل عبارتند از: سائو پائولو، ریو د ژانیرو، بلو هوریزونته، ریسیف، برازیلیا، سالوادور، پورتو الگره، فورتالزا، کوریتیبا، کمپیناس، گویانیا، بلم، مانائوس، ناتال، سائو لوئیس، مارانهاو، پیراسیکابا، جوینویل؛

آب و هوا

با وجود بیش از نیمی از جنگل های بارانی آمازون در برزیل باعث پیدایش آب و هوای متنوعی در این کشور شده که دارای 5 نوع دسته بندی شامل آب و هواهای گرمسیری، کوهستانی، نیمه خشک، استوایی، معتدل هست؛ که غالب آن گرمسیری می باشد. این آب و هوای گوناگون باعث رشد 2 میلیون گیاه و جاندار در این کشور شده است. پستاندارانی از جمله جگوار، لئوپارت که هردو گونه ای پلنگ محسوب میشوند و حیواناتی دیگر نظیر خوکهای وحشی، خوکهای خرطوم دار، مورچه خوار، تنبل، روباه، اپوسوم، گورکن، گوزن و میمون ساکنان این کشور گرمسیری هستند اما متاسفانه در سالهای جدید کارهای انسانی از جمله ساخت راه و ساختمان، کشاورزی و مزرعه داری و.... باعث بهم خوردن اکوسیستم این مناطق شده که زندگی بیشتر حیوانات و گیاهان این کشور را به مخاطره انداخته.

گردشگری

برزیل بیش از نیمی از کشور آمریکای جنوبی را فراگرفته؛ سواحل شن سفید، جزایر گرمسیری، شهرهایی پر از شادی و رقص و نواهای محلی و سواحل طولانی و بکر، هتل های ساحلی، تورهای جنگل نوردی، کارناوال های متنوع، کاشی کاری کلیساها و صومعه ها که از دوران استعمار پرتقال به یادگار باقی مانده از جاذبه های گردشگری برزیل است که هرساله میزبان قابل توجهی از گردشگران از سرتاسر دنیاست.

شوگر لوف(Sugar Loaf)

شوگر لوف نام کوهی در شهر ریو دو ژانیرو کشور برزیل است که شکل گنبدی آن باعث مشاهده آن از تمام نقاط این شهر است و به نماد ریو دو ژانیرو مشهور است. اطراف این کوه 600 میلیون ساله پوشیده از جنگلهای مملو از درختان کاج است. وجود تله کابین در شوگر لوف باعث جذب میلیونها گردشگر در سال است و تجربه ی گذر از فراز سواحل کوپاکوبانا و منظره های دیدنی پانوراما تجربه ی بینظیری را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

تندیس عیسی مسیح (Christ the redeemer)

وجود تندیس عیسی مسیح با ارتفاع حدود 40 متر برفراز کوه کورکووادو آن را در رده چهارم از هفت عجایب دنیا قرار داده؛ این تندیس که در خلیج گوانابارا قرار گرفته و در ارتفاع بیش از 700 متری از سطح دریا قرار دارد؛ این تندیس دستان خود را به اطراف گشوده تا تمامی مردم دنیا را در آغوش خود گرفته تا از همه بلایا و مصیبتها در امان نگاه دارد!

ورزش

بر همه گان مشهود است که ورزش فوتبال در برزیل از جایگاه ویژه ای برخوردار است که آن را مدیون فوتبالیست هایی بنام خود از جمله: پله، گارینچا، جرزینیو، روبرتو ریولینو، کارلوس آلبرتو تورس، زیکو، سوکراتس، روماریو، رونالدو، ریوالدو، کافو، روبرتو، جونینیو پرنامبوکانو، آدریانو، دیگو، ریباس، روبینیو، رونالدینیو، کاکا، نیمار، فیلییه کوتینو؛ همگی زاده ی کشور پهناور برزیل می باشند. تیم ملی و مشهور این کشور بنام سلسائو تا این لحظه مفتخر به کسب 5 جام جهانی شده. دیگر ورزش محبوب در این کشور والیبال میباشد که جیبا در این ورزش از شهرت بالایی برخوردار است.

bakhshi
1399/1/10
bakhshi
1399/1/10

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای