انگلستان/انگلیس(England)

کشور انگلستان واقع در نیمکره ی شمالی، به پایتختی لندن نام یکی از چهار بخش بوجود آمده که شامل پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی می باشد، است.

انگلیس/انگلستان

انگلستان از شمال با اسکاتلند، از غرب با ولز، از شمال غرب با دریای ایرلند، از جنوب غربی با دریای سلتی و از سمت شرق با دریای شمال و از جنوب با کانال مانش که این کشور را از کشور فرانسه و اروپای قاره جدا میکند؛ دارای مرز مشترک میباشد.

کشور انگلیس دارای جزیره های بزرگ و کوچک متعددی است که مشهورترین آنها جزیره های وایت و جزیره من هستند. رود تیمز که از میان شهر لندن جاری است پرآب ترین رودخانه این کشور می باشد و به دریای شمال میریزد. انگلستان جمعیتی بالغ بر 55 میلبون نفر دارد.

آب و هوای انگلیس

انگلستان دارای آب وهوای متنوعی است که دارای زمستانهایی سرد، تابستانهایی گرم و مرطوب، بهارهایی با بارندگی که بیشتر آن مربوط به کشور لندن میشود که با رطوبت و مه همراه است و حتی بیشتر از شهرهایی مانند پاریس و نیویورک میزان بارندگی سالیانه دارد. در این کشور فصول زمستان و پاییز مرطوب ترین ماه های سال را هستند و در تابستان به ویژه در نزدیکی لندن درجه حرارت به بالای 15 درجه سانتیگراد می رسد و در ماههای بین خرداد تا شهریور گاهی هوا به بالای 30 درجه نیز میرسد. در کشور انگلستان خیلی کم اتفاق می افتد که دما به زیر صفر برسد. در بریتانیا آب و هوا غیرقابل پیش بینی است و مسافران باید با تجهیزات راهی این کشور بشوند. معتدلترین هوا ی این ناحیه در سواحل جنوبی این کشور است و در ماه های نوامبر تا فوریه جزو ماه های سرد سال میباشند. در بریتانیا بیشتر خانه ها دارای عایق های برودتی هستند و دارای سیستم های گرمایشی منحصر به فردی هستند تا در فضای داخل سرمایی احساس نمیشود.

بریتانیا شامل دو جزیره ی اصلی میباشد که جزیره ی وسیعتر آن به بریتانیای کبیر مشهور است که خود شامل اسکاتلند، ولز و انگلستان(انگلیس) میباشد. جزیره ی کوچکتر که از بریتانیای کبیر توسط دریای ایرلند جدا شده که این جزیره شامل ایرلند شمالی در شمال وجمهوری ایرلند در جنوب است که جمهوری ایرلند جنوبی خود یا کشور خود مختار و عضو اتحادیه اروپاست و قسمتی از خاک بریتانیا قلمداد نمیشود.

این کشور دارای خاک حاصلخیزی است و بیش از 70 درصد خاک این کشور به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد. با این حال تنها تعداد کمی از مردمان این منطقه در زمینه ی کشاورزی فعالیت میکنند. محصولات این کشور علاوه بر تامین نیازهای داخلی این کشور به صادرات نیز اختصاص داده میشود. تولیدات مهم کشاورزی بریتانیا شامل گندم، جو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، نیشکر و سبزیجات است. همچنین در بریتانیا احشامی همچون گاو، گوسفند، خوک و طیور پرورش داده میشود.

بیشتر قسمت های این کشور دارای مناطق کوهستانی شامل ولز و اسکاتلند هست به استثنای مناطق شمالی و جنوب غربی این کشور که دارای زمین های کم ارتفاع هستند.

بریتانیا را میتوان از نظر منطقه ای به سه ناحیه تقسیم کرد: 1) در شمال که شامل ناحیه اسکاتلند است؛ که بیشترین بخش های این ناحیه در ارتفاعات هستند و دارای مناظری سرسبز و پوشیده از چمنزار است و بیشتر قسمت های جنگلی این کشور را شامل می شود. همچنین رودهای فراوانی در این کشور جاریست که رودهای دی، کلیاد و توئید شامل آنها هستند. بلندترین قله بنام (بن نویس) در این ناحیه قرار دارد و ارتفاع آن بیش از 1300 متر می باشد. این ناحیه دارای جزایری متعددی که از آنها میتوان به شتلند، اورکنی و هبرید(داخلی،خارجی) و دیگر جزایر کوچک به نام های آیلی، لوئیس، مال، رم و ارن اشاره کرد.

2) ناحیه آلستر(ایرلند شمالی)؛ این قسمت بخشی از شمال جزیره ایرلند است و سرزمینی با ارتفاع به نسبت کم است ولی در سرزمینهایی دارای ارتفاع زیاد است که جنگل های آن بیشتر در این قسمت واقع شده است. رودهای بن، رو و بلاک واتر از رودهای این ناحیه هستند و مگی و راتلی از مهمترین جزایر آلستر بشمار میروند.

3) سایر نقاط(انگلند و ویلز)؛ قسمت جنوبی جزیره دارای منطقه انگلند و ویلز است. که بیشتر قسمت های آن را جلگه ها، مراتع و نواحی پست پوشش میدهد. بخش های با ارتفاع زیاد آن بیشتر در قسمت شمال و غرب قرار گرفته است. رودخانه های تیمز(تایمز)، اوز، ایون، مرزی، هامبر، تاین، ترنت و سورن در این ناحیه دارای اهمیت ویژه ای هستند و از جمله های دارای اهمیت این ناحیه میتوان به هالی، انگلسی، وایت و شبی اشاره کرد.

از جمله بنادر با اهمیت کشور انگلستان بنادر لندن در رود تیمز، گلاسکو، درکنار رود کلاید، لیورپول و بلفست در دریای ایرلند، کاردیف در تنگه بریستول و ساوت همپتن در دریای مانش را میتوان نام برد.

پول و اقتصاد انگلیس

واحد پول بریتانیا پوند است و آن را نماد اختصاری £ نشان میدهند. سکه ها در تمام بریتانیای کبیر متحدالشکل هستند و بانک مرکزی بریتانیا این سکه ها را تولید و در اختیار قرار میدهد. ولی بانک های اسکاتلند و ایرلندشمالی میتوانند اسکناسهای جداگانه مخصوص خود را چاپ و عرضه کنند. اسکناس ها در نواحی مختلف بریتانیا گرچه ظاهری متفاوت دارند اما همه پوند استرلینگ بحساب می آیند و ارزش همه ی آنها برابر است.

هزینه های معاش در کشور بریتانیا زیاد و بسیار بالاست که همین امر سبب شده در لیست کشورهای گران قیمت دنیا قرار بگیرد؛ از جمله کالاهای مصرفی و مواد غذایی بیشتر سهم از گرانی را به خود اختصاص میدهند. انگلستان را از نظر هزینه ها میتوان به دو دسته شمالی و جنوبی تقسیم بندی کرد که جنوب آن ثروتمند و هزینه های زندگی بالایی دارد و شمال آن که شامل اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است هزینه های پایین و زندگی کم هزینه را دارند. با وجود اینکه میزان دریافتی افراد از مشاغلی که در آن فعالیت میکنند به نسبت بالاست ولی عوارض و مالیات های سنگینی بروی اتومبیل، بنزین و تنباکو وجود دارد. صنایع تولیدی انگلیس عبارتند از: آهن و پولاد، وسایل مهندسی، کشاورزی، ساختمانی، راه سازی، هواپیما سازی، منسوجات، شیمیایی، تولیدات غذایی و نظامی؛ هستند. محصولات کشاورزی آن غلات، چقندر قند، سیب زمینی، میوه و سبزیجات هستند. همچنین محصولات گوشتی مانند گوشت گاو، گوشت خوک، گوشت گوسفند و ماهی از جمله ی این محصولات هستند.

زبان مردم انگلیس

زبان رسمی کشور انگلیس، انگلیسی است که البته در نقاط متفاوت لهجه های مختلفی نظیر ولش و گالیک-اسکاتلندی گویش میشود. زبان انگلیسی جزو زبان های هندو اروپایی است که زیر مجموعه ژرمنی می باشد. از دیگر همگروهای مجموعه ژرمن آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی میتوان نام برد. بیشتر کلمات زبان انگلیسی از واژگان ژرمنی نشات میگیرد و نیم دیگری وارد شده از زبان های دیگر از جمله لاتین، فرانسوی، یونان و دیگر زبان ها به انگلیسی وارد شده.

زبان انگلیسی بصورت مستقل جزو زبان اصلی کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی و.... است.

مذهب مردم انگلیس

دین اصلی کشور انگلیس مسیحیت است و اکثرا از شاخه پروتستان هستند. بیش از یک میلیون نفر مسلمان در این کشور زندگی میکنند. دیگر ادیان از جمله هندو، سیک، بودیسم و یهودی است و پنجمین کشور از نظر کثرت دین یهود نیز در این کشور وجود دارند.

شهرهای مهم انگلیس

شهرهای مهم انگلستان عبارتند از: لندن، بیرمنگام، منچستر، لیورپول، لیدز، ناتینگهام، کمبریج، برایتون، ساوت همپتون، دوور، شفیلد، یورک، بریستول، نیوکاسل، هال.

ورزش در انگلستان

انگلستان بعد از سده 19 میلادی در ورزش توسعه های زیادی داشته. این کشور مهد ورزش هایی همچون فوتبال، کریکت، راگبی 13نفره، راگبی 15 نفره، تنیس، بدمینتون، اسکواش، هاکی، بوکس، دارت، بیلیارد، اسنوکر، تنیس روی میز، تروبرد و نت‌بال است. در کنار این ورزش ها قایقرانی و مسابقات فرمول یک در این کشور توسعه های بیشماری را داشته است.

جاهای دیدنی انگلیس

برج لندن، ویرانه‌های استون‌هنج، حمام‌های رومی شهر بث، یورک مینستر و یورکشایر، برج ساعت لندن، بیگ‌بن، کلیسای جامع کانتربری، قلعه وارویک، کاخ باکینگهام، قلعه تیتاگل

موزه‌ها هم از مکان‌ های دیدنی انگلیس هستند که از جمله آنها میتوان به: موزه بریتانیا، گالری ملی، موزه تاریخ طبیعی، موزه بین‌المللی برده‌داری، موزه علوم لندن

طبیعت، بهترین مناطق دیدنی انگلیس را ساخته است: پارک ملی لیک دیستریکت، پارک ملی نورفولک بورد، باغ وحش چستر، پارک ملی نیوفارست، پارک ملی نورث یورک، پروژه ادن

bakhshi
1399/02/28
bakhshi
1399/02/28

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای