پرجمعیت‌ترین شهر قاره‌ای جهان با دیدنی‌های فراوان!

در میان همه شهرهای قاره‌ای دنیا، پایتخت روسیه، شهری زیبا و تاریخی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود، دیدنی‌های فراوان دارد. گردشگری گلچین در این مقاله شما را با این شهر زیبا آشنا می‌کند:

در میان همه شهرهای قاره‌ای دنیا، پایتخت روسیه، شهری زیبا و تاریخی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود، دیدنی‌های فراوان دارد. گردشگری گلچین در این مقاله شما را با این شهر زیبا آشنا می‌کند:

مسکو پایتخت و پر جمعیت‌ترین شهر روسیه است. این شهر از مهم‌ترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب می‌شود و در سرشماری سال ۲۰۱۰ پر جمعیت‌ترین شهر قاره‌ی اروپا و ششمین شهر پر جمعیت دنیا شناخته شده است. این شهر در کنار رودخانه‌ی مسکو و در ناحیه‌ی مرکزی فدرالی در روسیه‌ی اروپایی واقع شده‌ است. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی ریاست جمهوری روسیه و استقرار قوه‌ی مجریه‌ی این کشور است. این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی نیز پایتخت آن کشور بود.

کارشناسان گلچین‌گشت معتقدند که این شهر یعنی مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه خوبی در سطح جهان برخوردار است. به طوری‌که بیش‌ترین امکانات ورزشی را در کل جهان به خود اختصاص داده‌ است. این شهر دارای یک مجتمع حمل و نقل بین‌المللی به نام «متروی مسکو» است که بزرگ‌ترین شرکت تولید واگن‌های مترو در جهان است.

آب و هوای مسکو اقلیم قاره‌ای مرطوب با زمستان‌های طولانی و سرد است و شاید بسیاری از مردم این شهر را به خاطر سرمایش بشناسند.

امکانات شهری مسکو چگونه است؟

تحقیقات گلچین‌گشت نشان می‌دهد؛ اکثر ایستگاه‌های مترو در مسکو، مانند ایستگاه کیفسکایا، دارای تزئینات مجلل، ستون‌های مرمرین، چلچراغ و کف‌پوش‌هایی از سنگ خارا هستند. این شهر دارای پنج فرودگاه است. فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو بیشترین تعداد مسافر خارجی را پذیراست و ۶۰٪ کل مسافران کشور‌های خارجی از این فرودگاه وارد مسکو می‌شوند.

میدان سرخ

میدان سرخ به عنوان میدان اصلی و مرکزی مسکو شناخته شده است چرا که تمامی خیابان‌های اصلی مسکو که به بزرگراههای اصلی روسیه می‌رسند به این میدان متصل هستند. بسیاری از وقایع مهم تاریخی در این میدان دیده شده است. بنابراین از آنجا که میدان سرخ در مرکز مسکو قرار دارد قلب کشور روسیه نیز به شمار می‌رود.

کاخ‌های کرملین

کرملین ( به معنی دژها یا قلعه های روسیه ) نیز همانند میدان سرخ در قلب مسکو قرار دارد ، کرملین شامل پنج کاخ و چهار کلیسای جامع می شود که دور تا دور آنها توسط دیوار و برج‌های کرملین محاصره شده است. بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ بزرگ کرملین است که دارای 700 اتاق می‌باشد و مربوط به قرن 19 میلادی است. کرملین در روزهای پنجشنبه باز نیست و عکاسی داخل کاخ‌های آن ممنوع است.

کلیسای جامع سنت باسیل

گلچین معتقد است که حتی اگر تا به حال به مسکو سفر نکرده باشید، حتما بارها تصاویر این گنبدهای رنگی زیبا در میدان سرخ را دیده‌اید. این کلیسای جامع در قرن 16 به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه در برابر لهستانی‌ها بنا شده است. سنت باسیل، شاهکار هنر ارتودوکس به حساب می‌آید و سمبل شهر مسکو شناخته شده است.

متروی مسکو

برخی از افراد بر این باورند که متروی مسکو یک گالری هنری است. ساخت متروی زیرزمینی مسکو به سال 1930 مربوط است و ایستگاههای آن با نام "کاخ های مردم " ساخته شده است. در طراحی ایستگاههای مترو از نقش‌های برجسته ، حاشیه‌های زینتی، سنگ‌های مرمر، مجمسه‌های برنز، شیشه‌های رنگی و موزاییک‌های بیشماری استفاده شده است که گاه متدی از مد روم شرقی در آن دیده می‌شود.

گالری ترتیاکوف

موزه ترتیاکوف در مسکو موزه تاریخ هنر روسیه می‌باشد که توسط یک بازرگان روس به نام پاول میخایلوویچ ترتیاکوف، طی سال‌های متوالی جمع‌آوری شده است. این گالری در خانه‌ای که خانواده ترتیاکوف در سال 1851 خریداری کرده بودند قرار دارد.

کیلومتر صفر مسکو

در بسیاری از کشورها کیلومتر صفر به مکانی، معمولاً نقطه‌ای از پایتخت، گفته می‌شود که فاصله دیگر نقاط کشور از این نقطه سنجیده می‌شود. پلاک دایره‌ای شکل برنزی که کیلومتر صفر روسیه را نشان می‌دهد در مسکو و روبه‌روی کلیسای ایبریان با فاصله کمی از میدان سرخ قرار دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان و مردم محلی به کیلومتر صفر آمده و آرزو می‌کنند، به این صورت که روی این دایره برنزی می‌ایستند و پس از آرزو کردن سکه‌ای را از کنار شانه خود پرتاب می‌کنند آنها بر این باورند اگر سکه به روی این دایره برنزی بیفتد آرزویشان بر آورده می‌شود!

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی تئاتر تاریخی و قدیمی مسکو است که در آن اپرا و باله برگزار می‌شود.

میدان مانژ

میدان مانژ بخشی اساسی از پایین شهر مسکو را در بر می‌گیرد که از طریق خیابان Tverskaya به میدان سرخ متصل می‌شود. جاذبه‌های دیدنی زیادی در اطراف این میدان قرار دارد ، موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر ( الکساندر گاردن ) در جنوب ، مسکو مانژ در غرب آن و دانشگاه مسکو در شمال آن قرار دارد. در سمت شرقی این میدان هتل مسکوا واقع شده است و سه ایستگاه مترو در اطراف آن وجود دارد.

خیابان آربات

این خیابان زیبا و تاریخی یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های شهر مسکو است، خیابانی تاریخی که پر از آثار هنری و فروشگاههای هنری، نقاشان پرتره، موسیقی زنده، فروشگاههای خرید سوغاتی و کافه می‌باشد.

آسمان‌نمایی به وسعت آسمان!

افلاک‌نما یا آسمان نمای مسکو یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین آسمان‌نماها در جهان است که در سال‌های 1927 – 1929 ساخته شده است. این آسمان‌نما همه روزه به غیر از سه‌شنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 9 شب برای بازدید علاقمندان نجوم باز است.

مراسم تعویض نگهبان!

تحقیقلت گلچین‌گشت نشان می‌دهد مراسم تعویض نگهبان در مسکو همه ساله 20 بار بین ماههای آوریل تا اکتبر در کرملین و میدان سرخ برگزار می‌شود.

گردشگری گلچین توصیه می‌کند حتما کشور زیبای روسیه را در فهرست سفرهایتان قرار دهید. در تمام مراحل سفر به گلچین‌گشت اطمینان کنید. (پکیج ویژه تعطیلات خرداد مربوط به فستیوال شب‌های سفید روسیه، در سایت گلچین‌گشت موجود است.)

98/02/18
98/02/18

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای