ویزا و وقت سفارت آمریکا

هر فردی که قصد ورود به کشور آمریکا را دارد، ابتدا باید برای اخذ وقت سفارت و سپس بزای یک ویزا، یا یک ویزای غیر مهاجرتی برای اقامت موقت یا ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم اقدام نماید. که قانون مهاجرت و با توجه به هدفتان از مسافرت تعیین می‌نماید چه نوع ویزایی باید اقدام نمایید.

یکی از اصلی ترین نکات موثر در برنامه ریزی برای سفر به ایالات متحده امریکا آگاهی از اولین فرصت موجود برای کنسولگری مورد نظر و گرفتن وقت مصاحبه است.

فاصله زمانی تا اولین وقت موجود، با توجه به تعداد متقاضیان دریافت ویزا و محدودیت پذیرش کنسولگری موردنظر متغیر است.

گاهی می توان برای روز بعد وقت مصاحبه دریافت کرد و گاهی نیز وقت های سفارت آمریکا تا چندین ماه پر شده است و باید منتظر باز شدن وقت های جدید بود .

نوع ویزای موردتقاضا نیز در پروسه دریافت وقت دخیل می باشد،

در زیر ویزاهایی که وقت سفارت یکسان دارند گروه بندی شده اند:

گروه اول: ویزاهای توریستی، دیدار اقوام، کاری، شرکت در کنگره، درمان پزشکی

گروه دوم: ویزای دانشجویی و فرصت مطالعاتی

گروه سوم: ویزای نامزدی و سرمایه گذاری

گروه چهارم: متقاضیان دریافت گرین کارت و سیتیزن های امریکا

پس از گرفتن وقت سفارت ، در طی مصاحبه با سفارت آمریکا ، افسر صدور ویزا برآورد می کند که متقاضی ، صلاحیت دریافت ویزا و ورود به خاک ایالات متحده آمریکا را دارد یا خیر.

مدارک ارائه شده ، اطلاعات مندرج در فرم و رفتار و گفتار متقاضی تعیین کننده خواهد بود.

اکثر کنسولگری های ایالات متحده از کلیه داوطلبان انگشت نگاری به عمل می آورند. ممکن است پرونده ویزا مورد نظر، نیاز به بررسی های اداری بیشتر داشته باشد، در این صورت افسر پرونده این مورد را به اطلاع متقاضی می رساند و معمولا شماره پرونده مربوطه را برای اطلاع از وضعیت ویزا، در اختیار وی قرار می دهد.

پس از تایید شدن ویزا، کنسولگری به متقاضی اطلاع می دهد که کی و کجا پاسپورت خود را جهت صدور ویزا تحویل نماید. معمولا در این مرحله نیازی به مراجعه حضوری متقاضی نیست.

ویزای غیر مهاجرتی برای اقامت موقت و ویزای مهاجرتی آمریکا برای اقامت دائم میباشد.

ویزاهای دیداری ویزاهای غیر مهاجرتی هستند و برای افرادی است که می خواهند به طور موقت برای کسب و کار ، توریستی، تفریحی و بازدید و ... وارد ایالت متحده شوند .

با داشتن ویزای آمریکا می‌توانید به یکی از مبادی ورود (برای مثال فرودگاه) رفته و از وزارت امنیت داخلی، افسر مهاجرت و حفاظت مرزی گمرک مجوز ورود به آمریکا را درخواست کنید زیرا داشتن ویزا نمی‌تواند ورود به آمریکا را ضمانت کند.

گردشگری گلچین
گردشگری گلچین
همه چیز درباره ویزا
همه چیز درباره ویزا : سفر به سراسر دنیا همواره نیازمند مدارکی میباشد همانند : پاسپورت ، بیمه ،اجازه ورود به آن کشور و ... که هر مسافر با استفاده از آن مدارک و اجازه نامه (ویزا - روادید ) میتواند به کشور مورد نظر سفر نماید ما در این مقاله سعی در معرفی تمامی این مدارک داریم .
جستجوی گلچین گشت
ویزا و وقت سفارت انگلیس
در اقدام برای اخذ ویزای انگلستان اولین مرحله انتخاب نوع ویزا میباشد. از آنجا که ویزای انگلستان بر اساس هدف سفر و مدت زمان اقامت انواع متفاوتی دارد، همکاران و مقالات ما، شما را در انتخاب درست نوع ویزا یاری خواهند نمود.
جستجوی گلچین گشت
ویزا و وقت سفارت کانادا
برای سفر به کانادا، تفاوتی ندارد به چه دلیلی قصد سفر دارید به همین دلیل تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک موردنیاز برای ویزا را آماده و ترجمه کنید و با حضور در سفارت کانادا یا آنلاین از طریق وبسایت سفارت کانادا اقدام نمایید.
جستجوی گلچین گشت

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای