گرجستان

گرجستان که از دیرباز به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته یکی از کشورهای اروپای شرقی است. این کشور در سواحل دریای سیاه قرار گرفته و مرز بین اروپا و آسیا را تشکیل می‌دهد. گرجستان با وجود وسعت کمی که دارد، تنوع آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی آن قابل توجه است؛ از کوه‌های سربه‌فلک کشیده با آب‌و‌هوای کوهستانی تا مناطق ساحلی دریای سیاه و دره‌های سرسبز. گرجستان کشوری به سرعت در حال توسعه است.

تندیس کارتلیس (مادر گرجستان ) گرجستان

تندیس کارتلیس یا مادر گرجستان معروف به کارتلیس ددا، یک مجسمه و بنای زیبا و سمبلی بر فراز تپه های سولالاکی شهر تفلیس پایتخت گرجستان است که این بنای زیبا به مناسبت هزار و پانصد سالگی تفلیس، توسط مجسمه ساز گرجی ”الگوجا آماشوکلی”بنا شده که تقریبا از تمام زوایای شهر تفلیس قابل دیدن است.

این تندیس شبیه بانویی گرجی با لباس محلی ساخته شده که در دست راست او شمشیری به معنی سلحشوری و تهدید دشمن ها و در دست چپ، جامی از شراب به نشانه مهمان نوازی و استقبال از دوستان تور گرجستان قرار دارد.

کلیسا سامبا ( کلیسا تثلیث ) گرجستان

کلیسای جامع تثلیث یکی از کلیساهای شاهکار مسیحیت است ، این کلیسا که با نام سامبا ( Sameba ) هم شناخته می شود ، از برترین اماکن دیدنی شهر تفلیس می باشد که روی تپه ای به نام الیا در کرانه چپ رود کورا در منطقه تاریخی آولاباری واقع شده است ، این کلیسای زیبا مخصوص پیروان ارتدوکس می باشد اما به دلیل زیبایی و شکوهش توریستان زیادی را به خود جلب کرده است .مجموعه کلیسای سامبا شامل بخش‌های مختلفی از جمله بنای اصلی، برج ناقوس، اقامتگاه اسقف اعظم، صومعه، آکادمی علوم دینی، فرهنگستان الهیات، کارگاه‌های آموزشی، استراحتگاه و غیره می‌باشد.

دژ ناریکالا گرجستان

قلعه ناریکالا تفلیس که به قلعه مادر تفلیس مشهوراست،دژ نظامی میباشد که نماد باستانی دفاع شهر تفلیس (پایتخت گرجستان)به حساب می آید.این قلعه در قرن چهارم میلادی ساخته شده است درست زمانی که خود شهر تفلیس کشف شده بود.قلعه ناریکالا تفلیس بعدها به Shuris-tsikhe شهرت یافت که اکنون در این قلعه ،کلیسایی دایر است که ناقوس هایی قدیمی دارد.

قلعه شامل دو بخش احاطه شده با دیواره های بلند واقع در یک تپه شیب دار بین حمام گوگرد و باغ گیاه شناسی تفلیس است. در قسمت پایینی که اخیرا بازسازی شده کلیسای سنت نیکلاس وجود دارد و جایگزینی برای کلیسای قدیمی متعلق به قرن ۱۳ است که در یک آتش سوزی نابود شد. کلیسای جدید به سبک قدیمی و به شکل صلیب ساخته شده و از سه طرف درب دارد. بخش داخلی کلیسا با نقاشی های دیواری برگرفته از کتاب مقدس و تاریخ گرجستان تزئین شده است.

پل پیس ( پل صلح ) گرجستان

پل پیس یا همان پل صلح یکی از مهترین جاهای دیدنی گرجستان می باشد که شورای شهر تفلیس گرجستان در اوایل سال ۲۰۱۰ سفارش ساخت سازه‌ای به‌منظور اتصال بخش‌های قدیمی و جدید تفلیس بر فراز رودخانه کورا را به یک طراح و آرشیتکت برجسته ایتالیایی نهایی کرد .

این پل تنها برای عبور و مرور پیاده ها در نظر گرفته شده و یکی از انتها های پل به بازار قدیمی تفلیس و انتهای دیگر پل به فواره های آب و مجسمه پیانو دسترسی دارد.

کلیسا سیونی گرجستان

کلیسای سیونی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان میباشد که قبل از ساخت کلیسای جامع تثلیث در سال 2004 ، اصلی ترین کلیسای جامع ارتدوکس در تفلیس و گرجستان بوده اما با احداث کلیسای سامبا این عنوان از کلیسای سیونی سلب شد ولی باز هم چیزی از ارزش ها و اهمیت این مکان مذهبی کاسته نشد و هنوز هم بسیاری از گرجی ها از این کلیسا را برای عبادت و دعا استفاده می کنند .

نقاشیهای داخلی کلیسا سیونی توسط گریگور گاگارین بین سالهای 1851 تا 55 انجام شده است که در این کلیسا صلیب نینوی مقدس که مقدسترین نشان مسیحیت ارتودکس گرجستان است نگهداری میشود.

میدان آزادی گرجستان

میدان آزادی گرجستان در شهر تفلیس واقع شده که در زبان گرجی به آن (تاویسوپلِبیس) گفته می شود که یکی از بنا های تاریخی و اصلی گرجستان محسوب میشود که در ابتدا نامش میدان (بریا) بود و بعد به میدان لنین تغییر یافت.

در مجاور میدان آزادی سمت شمال فضای باز کوچک با یک فواره و یک مجسمه نیم تنه از الکساندر پوشکین است.

ساختمان های دیگر اطراف میدان عبارتند از بانک مرکزی گرجستان دفتر مرکزی سابق وTiblisi بین المللی ماریوت و نیز اداره دولتی محلی قدیمی تفلیس فرارگرفته است .

باغ گیاه شناسی بوتانیکال گرجستان

باغ های بوتانیکال در مرکز شهر تفلیس در کوه پایه های قلعه ناریکالا واقع شده است. این باغ ۱۶۱ هکتارزمین را اشغال کرده و به ۴۵۰۰ گروه طبقه بندی شده است. در این باغ دو ورودی وجود دارد، یکی از بالای قلعه ناریکالا Narikala است و دیگری از آبانوتوبانی Abanotubani درست پشت مسجد تفلیس واقع شده است

که این باغ ها یکی از مهم ترین و بهترین جاذبه های گرجستان به شمار می رود که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می کند. باغ های بوتانیکال در سال ۱۸۴۵ به منظور بازدید عموم مردم بازگشایی شد، چرا که قبل از آن، تنها خانواده سلطنتی حق استفاده از این باغ ها را داشتند.

سوغاتی های ترکیه
یکی از مناطق جذاب و دیدنی برای توریست های خارجی و داخلی کشور زیبای [(link)|ترکیه|http://www.golchingasht.com/تور-عروسی-ماه-عسل-لاکچری] است. این جاذبه ها از سواحل آنتالیا تا مناره های استانبول گسترده شده است . از جمله آنها می توان به مسجد آبی ، کتابخانه سلسوس ، اولودنیز ، کوه نمرود ، پاموک کاله و ... اشاره کرد. کوش آداسی، استانبول ، بدروم، آنتالیا ، آنکارا و ازمیر شهرهایی محبوب این کشور هستند.
جستجوی گلچین گشت
تورهای تخصصی معماری و شهرسازی مالزی اجراشده توسط گلچین
تورهای متخصصین ، بازدیدهای تخصصی ، فنی مهندس و عمران با اخذ مدرک بین المللی
جستجوی گلچین گشت
بانکوک ، پایتخت محبوب و هیجان انگیز تایلند
بانکوک پایتخت محبوب و هیجان انگیز تایلند، شهری بسیار بزرگ و شلوغ که به علت قرار گیری در مدار 14 و نزدیک خط استوا دارای آب و هوای گرم است و جاذبه‌های دیدنی و رنگارنگ بسیاری دارد که در این مقاله به معرفی آن به شما دوستان میپردازیم .
جستجوی گلچین گشت
پاتایا شهر ساحلی تایلند
شهر ساحلی پاتایا شهری کوچک در کشور تایلند است که در نزدیکی بانکوک قرار دارد . امروزه پاتایا با جاذبه های توریستی همراه با سنت های تایلندی باستانی ترکیب شده با مدرن ترین امکانات می باشد که شما می توانید از همه چیز در این شهر لذت ببرید از جمله قدم زدن در خیابان های پر جنب و جوش این شهر ساحلی تا بازدید از معبدهای منحصر به فرد این شهر که آمیخته شده اند با هنر و علم و فرهنگ در حال حاضر پاتایا یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا می باشد که هر ساله گردشگران زیادی این مکان جذاب را برای تفریح و استراحت انتخاب می کنند.
جستجوی گلچین گشت
روسیه
روسیه یکی از کشورهای ابر قدرت دنیاست و پهناورترین سرزمین جهان ویکی از برترین مقاصد گردشگری مورد علاقه‌ی علاقه‌مندان به سفر و جهان‌گردی است. روسیه شامل 9 منطقه زمانی بوده و محدوده ی وسیعی از عوامل طبیعی را به هم متصل می کندبصورتی که در این کشور بزرگترین رود اروپا بنام رود ولگا به طول 3531 کیلومتر جریان دارد.این کشور دارای 17 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده در سازمان یونسکو و مکانهای حیرت انگیز بیشماری برای بازدید گردشگران می باشد.این کشور قصر ها، مکان هایی همانند: کاخ پترگوف، کلیسای اسحاق ، کاخ کرملین، میدان سرخ
جستجوی گلچین گشت

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای