شینگن یعنی چی؟

احتمالاً تا به حال نام شنگن و یا ویزای شینگن زیاد به گوشتان خورده و این سوال برای شما پیش آمده که شینگن یعنی چی و چه مفهمومی دارد؟

شینگن یعنی چی؟

در جواب این سوال که شینگن یعنی چی باید بگوییم که شنگن به منطقه‌ای در اروپا اطلاق می‌شود که در آن طبق توافقی رسمی۲۶ کشور محدودیت‌ مرزهای داخلی خود را حذف کرده‌اند تا شهروندان واجد شرایط امکان سفر آزادانه و بدون محدودیتی را به سایر کشورهای این حوزه داشته باشند.

اگر شهروند و دارای تابعیت و پاسپورت حوزه شنگن و یا کارت اقامت شنگن باشید، این امکان را دارید تا بدون نیاز به ویزا و آزادانه در کشورهای این حوزه سفر کنید.

البته در صورتی که دارای یکی از انواع ویزای شینگن نیز باشید هم می‌توانید تا پایان اعتبار ویزای خود به کشورهای شنگن سفر کنید و محدودیتی از قبال دریافت مجوز ورود مجدد نداشته باشید.

این در حالی است که کشورهای حوزه شنگن از قوانین کنترل مرزهای خارجی، مبارزه با جرم و جنایت و سیستم قضایی و پلیس مشترک برخوردار است.

محدوده شنگن اغلب کشورهای اتحادیه اروپا EU را تحت پوشش خود قرار داده است، اما کشورهایی مثل ایرلند، رومانی، بلغارستان، کرواسی و قبرس استثنا هستند و ممکن است در آینده به این حوزه معتبر اضافه شوند.

در تکمیل این سوال که شینگن یعنی چی باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که برخی از کشورهای این حوزه خارج از اتحادیه اروپا EU بوده و شامل کشورهای مطرح حوزه اسکاندیناوی زیر می‌شوند:

• نروژ

• ایسلند

• سوئیس

• لیختن‌اشتاین

رضایی
رضایی

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای