سفر زمینی به ارمنستان

... صبح ساعت 8 که بیدار شدیم در زدن که هزینه اقامت دیروز رو پرداخت کنید ما هم 140 لاری دیگه هم (240هزار تومن) دادیم واسه شب دوم هتل کالیستاگرجستان و زدیم بیرون سمت ایروان ارمنستان. قبلش رفتیم باز 4تا کباب ترکی گرفتیم برای نهار که تو راه بخوریم. کباب ترکیا شد 20لاری (35هزار تومن) . واسه صبح هم باقلوا و آب میوه و اینا گرفتیم .

سفر زمینی به ارمنستان

ساعت 3رسیدیم مرز. ارمنستان واسه ورود به خاکش حتما حق خاک و کاپوتاژ میگیره که میشه 43دلار. همونجا تو پارکینگ وقتی کارای کاپوتاژ

ارمنستان تموم شد نهارمونو خوردیم و خارج شدیم سمت ایروان . تا با ماشین اومدیم بیرون چنتا بچه دنبالمون دوییدن که بیمه بیمه ، از قبل میدونستم که باید بیمه هم داشته باشیم و رفتیم سمت کیوسکای بیمه (کلا کارای مرز واسه مسافرا که هزینه نداشت و 5دقیقه ای تموم شد و واسه ماشین 200هزار تومن بیمه و کاپوتاژ شد که نیم ساعته تموم شد) تو راه دیدیم پلیس یک ماشین پلاک ایران گرفته داره جریمه میکنه و ما هم کلی رعایت کردیم (از قبل خونده بودم که پلیسای

ارمنستان به همه چی گیر میدن الکی تا رشوه بگیرن نامردا) سعی کنید شب تو جاده برید که تشخیص ندن پلاکه مال کجاست . بین راه دریاچه سون میخواستیم بایستیم ولی از شر پلیساشون خواستیم سریعتر خلاص بشیم دیگه مستقیم رفتیم ایروان.

ایروان خیلی خوشگل و تمیزه من خیلی خوشم اومد . مردم خوب و قانونمندی داره (برعکس پلیساشون) خلاصه گشتیم هاستل پیدا کردیم یکی از اتاقاش 8تخته بود که پرایوت خواستیمش گفت شبی 24000 درام دیگه چون تمیز بود همونجا موندیم. وسایل بردیم داخل و ساعت 10 زدیم بیرون سمت ساختمان اپرا و چون نزدیک بود و هوا عالی بود پیاده رفتیم دیگه.

ساعت 9بیدار شدیم رفتیم صبحانه خوردیم (هاستل با صبحانه بود) . زدیم بیرون سمت

پارک ازادی و مجسمه مادر .

خداییش مجسمه مادر ایروان خیلی قشنگ تر از مجسمه مادر تفلیس بود ، باهاش هم میشد عکس بگیری چون وسط یه محوطه بود و کنارش هم موزه و پارک و دریاچه هست. شهر هم کامل زیر پاته و حس خوبی داشت اونجا. بعدش رفتیم سمت کاسکاد(هزار پله) و موزه متناداران

چون جا پارک پیدا نکردیم پایین هزار پله ، ریسک کردیم رفتیم بالای بالاش گفتیم اونجا پارک میکنیم حتما یه راهی داره واسه آدما که بریم وارد مجموعه بشیم که خوشبختانه بود . کاسکاد خیلی خوب بود مجموعه پله ای هست که هر چنتا که میری بالا یه استراحتگاه و آبنما هست . که جدیدا هم پله برقی ساختن کنار همین پله ها که جزو یک موزه هست ولی رایگانه. میتونید همینجوری که از پله برقی بالا پایین میرید از موزه هم دیدن کنید .

بعدش اومدیم پایین کاسکاد شانس خوب ما فستیوال رقص و آهنگ محلیشون بود که داشتن تمرین میکردن میگفتن 8 شب شروع میشه ولی همون تمرین کردنشون هم دیدنی بود . یکم نشستیم به خوندنشون نگاه کردیم بعدش هم با مجسمه های پایین کاسکاد عکس گرفتیم و پیاده رفتیم پارک عشاق که رو گوگل مپ نشونش کرده بودم. پارک عشاق خیلی خوشکل بود و جوونای زیادی رو میبینید اونجا که دارن خوش میگذرونن و کاری به کار همدیگه ندارن. تو پارک هم وای فای رایگان هست مثل خیلی از جاهای دیگه ایروان که میتونید استفاده کنید

ماشینو گذاشتیم هاستل و لباس عوض کردیم رفتیم کاسکاد . فستیواله بی نظیر بود خیلی رقص محلیشون جالب بود در حدی که یکی از پستای اینستامو شامل شد. با اینکه بارون داشت میومد ولی ادامه دادن کارشونو. دو ساعت بعد تموم شد رفتیم سمت ساختمان اپرا یکم چیز میز گرفتیم رفتیم هاستل.

صبح 9 بیدار شدیم رفتیم صبحونه خوردیم ولی بعدش رفتیم تو لابی چون میخواستیم شب بزنیم سمت مرز، دیشب رسپشنه میگفت پلیسای اینجا چون خیلی خرج میکنن پلیس بشن واسه همین پلاک غریب که میبینن به هر بهونه ای جریمش میکنن. ما هم تصمیم گرفتیم شب تو جاده باشیم که پلاک خونده نشه و دوباره نخوایم با پلیساشون جربحث کنیم. تا 12 که فرصت چک اوت بود موندیم هاستل بعدش رفتیم مرکز خرید ایروان که اونجا هم خوب بود. رفتیم سمت بازار محلیشون که روز قبلش بسته بود.

تو ارمنستان و گرجستانسمند ایرانی میفروشن ولی مشخص بود کیفیتشون فرق داره. یه دستگاهای باحالی هم دارن که قهوه سازه. تو شهر زیاده و با قیمت ناچیزی میتونید قهوه یا هات چاکلت یا چیزای گرم دیگه بخورید (خودم که اکثر جاهاش از هات چاکلتش نگذشتم

وقتی رسیدیم داشتن جمع میکردن،گفتن از 9 صبح هستن تا 6 بعد از ظهر )

طرفای ساعت 7 که هوا تاریک شد زدیم سمت ایران. تو راه هم مجبور شدیم یه بار دیگه بنزین بزنیم که پول خوردای تو جیبمو دادم بهش شد 4560 درام که برامون 11لیتر بنزین زد.

ساعت 3 صبح رسیدیم مرز. که سمت ارمنستان مشکلی نبود و خداروشکر همه چیز با خیر خوشی تموم شد .

خداروشکر سفر خوبی بود و ممنونم از شما که وقت گذاشتید و سفرنامه رو خوندید . امیدوارم لذت برده باشید و تونسته باشم کمکی بکنم و اطلاعات مورد نیاز رو انتقال بدم.

تجربه های سفر

1. اول مرز نیاز نیست به کسی پول بدید و خودتون میتونید کارای خروج رو انجام بدید

2. هنگام رزرو هتل یا هاستل حتما به داشتن کولر و پارکینگ دقت کنید

3. دقت کنید روز تعطیل اون کشور برای خرید نرید چون 90% مغازه هاشون تعطیلن

4. حتما قبل از چنج کردن ریت رو بپرسید و بپرسید مالیات هم ازش کم میشه یا نه چون اگه پول کم بهتون دادن دیگه پس نمیگیرن

5. در هنگام خرید چونه بزنید چون قیمتو کم میکنن راحت

6. اگر دلار دارید در فروشگاه ها و رستورانا دلار بدید چون بهتر از صرافی چنچ میکنن

7. در صورت امکان برای عبور از جاده ارمنستان در شب عبور کنید تا جریمه نشید

8. قبل از حرکت کل مدارک رو آماده کنید و همه پرداختیا و عوارضیا رو در شهر خودتون انجام بدید و کپی هم ازشون داشته

گرجستان
گرجستان که از دیرباز به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته یکی از کشورهای اروپای شرقی است. این کشور در سواحل دریای سیاه قرار گرفته و مرز بین اروپا و آسیا را تشکیل می‌دهد. گرجستان با وجود وسعت کمی که دارد، تنوع آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی آن قابل توجه است؛ از کوه‌های سربه‌فلک کشیده با آب‌و‌هوای کوهستانی تا مناطق ساحلی دریای سیاه و دره‌های سرسبز. گرجستان کشوری به سرعت در حال توسعه است.
جستجوی گلچین گشت
ارمنستان
ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان است که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز است و در میان دریای سیاه و خزر قرار گرفته است .
جستجوی گلچین گشت
همه چیز درباره ویزا
همه چیز درباره ویزا : سفر به سراسر دنیا همواره نیازمند مدارکی میباشد همانند : پاسپورت ، بیمه ،اجازه ورود به آن کشور و ... که هر مسافر با استفاده از آن مدارک و اجازه نامه (ویزا - روادید ) میتواند به کشور مورد نظر سفر نماید ما در این مقاله سعی در معرفی تمامی این مدارک داریم .
جستجوی گلچین گشت
کشورهای اروپایی با ویزای آسان ویا در بدو ورود
همیشه سفر به کشور های اروپایی را با اخذ ویزای شینگن و سختی های اخذ این ویزا میشناسیم ولی ما در این مقاله به معرفی کشورهای اروپایی که دارای ویزای ساده و یا ویزا در بدو ورود ( فرودگاهی ) هستند ، میپردازیم .
جستجوی گلچین گشت

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای