آنچه می بایست قبل از خرید یک بیمه مسافرتی بدانید

مسافران و تجار بسیاری وجود دارند که به طور متعدد سفر می کنند. این مسافرتها ممکن است با انگیزه های متفاوتی صورت پذیرد اما آنچه اهمیت دارد هدف از انجام یک سفر نیست، بلکه راحتی و آسایش مسافران در هر سفر است!

ما دراین مقاله هر آنچه که میبایست قبل از خرید یک بیمه مسافرتی بدانید را توضیح میدهیم .

- اعتبار بیمه نامه مسافرتی از زمان خروج از کشور، آغاز می گردد.

- پوشش‌های بیمه مسافرتی برای سفرهای کمتر از 92 روز متوالی صادق است؛ حتی در طرح‌های شش‌ماهه و یک‌ساله این موضوع برقرار است .

- در صورت پایان اعتبار بیمه نامه در طول سفر، تمدید آن مقدور نمی باشد.

- در صورت عدم استفاده از بیمه نامه تا ۶ ماه پس از تاریخ صدور، می توانید با در دست داشتن اصل بیمه نامه و گذرنامه، به واحد صادر کننده آن مراجعه و نسبت به فسخ بیمه مسافرتی اقدام نمایید. ( این بند مشروط بر عدم دریافت ویزا و ممهور نشدن ویزا به مهر خروج از تاریخ صدور بیمه نامه است.)

قیمت بیمه مسافرتی

شرکت های مختلف بیمه قیمت های مختلفی را برای طرح های بیمه خود تعیین کرده اند. قیمت بیمه مسافرتی با توجه به شرایط و پوشش های آن، سن مسافر، کشور مورد نظر و نیز مدت سفر تعیین می شود. شرایط بهتر و پوشش های بیشتر بدون شک منجر به بالا رفتن قیمت ها می شود. در اینجا نگاهی به عوامل مؤثر بر قیمت بیمه مسافرتی می اندازیم:

سن بیمه گذار

شرکت های بیمه رده بندی های سنی برای بیمه گذاران خود تعریف کرده اند و مطابق آن به تعیین تعرفه های قیمت متفاوتی پرداخته اند. اگرچه این رده بندی های سنی در شرکت های بیمه ای یکسان است، ولی از نرخ یکسانی تبعیت نمی کند.

رده های سنی تا 12 سال

13 تا 65 سال

66 تا 70 سال

71 تا 75 سال

76 تا 80 سال

و 80 سال به بالا

برای بیمه گذار تعریف شده اند که با افزایش سن، قیمت بیمه مسافرتی برای بیمه گذار افزایش می یابد.

مدت زمان سفر

متناسب با مدت زمان سفر ، قیمت بیمه مسافرتی متفاوت خواهد بود. مدت زمانی که شرکت های بیمه برای بیمه نامه های مسافرتی خود در نظر گرفته اند، عبارت است از:

• 7 - 1 روز

• 15 - 8 روز

• 23 - 16 روز

• 31 - 24 روز

• 45 - 32 روز

• 62 - 46 روز

• 92 - 63 روز

• شش ماهه

• یکساله

سقف تعهدات بیمه های مسافرتی

حداکثر و یا حداقل تعهد مالی که شرکت های بیمه در قبال بیمه گذاران خود تقبل می کنند، یکی از عوامل افزایش و یا کاهش قیمت بیمه های مسافرتی است.

هرچه سقف تعهد یک طرح بالاتر باشد هزینه‌های بیشتری را در برابر پوشش‌ها شامل می‌شود و به‌تبع آن حق بیمه بالاتری دارد.

برای نمونه برخی شرکت ها، بیمه نامه هایی با سقف تعهد10 هزار، 15 هزار،30 هزار و یا 50 هزار یورو دارند.

این سقف تعهد به معنای آن است که اگر هزینه های شما از 50 هزار یورو بیشتر شد، شرکت موظف به قبول آن نخواهد بود.

مناطق تحت پوشش بیمه مسافرتی

کشوری که به آن سفر می کنید، قیمت بیمه مسافرتی را تعیین خواهد کرد. شرکت های بیمه قیمت بیمه نامه های مسافرتی را بر اساس این مناطق تعیین می کنند و هر چه حوزه منطقه ای که به آن سفر می کنید، وسیع تر باشد، قیمت بیشتر خواهد شد.

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی

نحوه پیگیری خسارت معمولاً بدین صورت است که بلافاصله پس از وقوع حادثه و یا نیاز به خدمات امدادی، حداکثر ظرف مدت 7 روز ( 168 ساعت)،بیمه‌گزار با شماره‌ای که روی بیمه مسافرتی خود درج شده است، تماس بگیرد؛ نام، شماره بیمه‌نامه و مدت اعتبار آن را بگوید و حادثه اتفاق افتاده را شرح دهد .طبق حادثه‌ای که رخ‌ داده شرکت کمک‌رسان اقدامات لازم را انجام می‌دهد .

نحوه پرداخت هزینه شرکت‌های کمک‌رسان در سفر دو نوع است؛ در یک حالت این شرکت‌ها با ارگانی که بیمه‌گزار برای رفع خسارت با آن سروکار دارد (مثل بیمارستان و...) ارتباط برقرار می‌کنند و هزینه خسارت را مستقیم با آنجا حساب می‌کنند.

در حالتی دیگر شرکت کمک‌رسان هزینه خسارت واردشده را در صورت امکان به حساب بیمه‌گزار واریز می‌کند.

درصورتی‌که بیمه‌گزار به دلایلی نتواند یا نخواهد هزینه خسارت خود را از شرکت کمک‌رسان در سفر دریافت کند، می‌تواند این هزینه را خود پرداخت کرده و با ارائه مدارک لازم، هزینه را در کشور محل اقامت خود دریافت کند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت غرامت، بیمه نامه، کپی صفحه اول شناسنامه، کپی پاسپورت از صفحات ورود و خروج به کشور در سفر مربوطه، اصل رسید هزینه های انجام شده و فرم اطلاعات خسارت در نزد شرکت مرتبط است.

گردشگری گلچین
گردشگری گلچین

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای