بیمه مسافرتی چیست ؟

هدف و انگیزه از انجام یک سفر خارجی، هرچه که باشد، نمی توان آن را به طور قطع از حوادث مصون داشت . یکی از ابزارهای مناسبی که می توان در راستای جبران هزینه های گزاف پیش بینی نشده در حین سفر از آن بهره برد، بیمه مسافرتی است.

در ادامه مقاله گلچین ، به معرفیبیمه نامه مسافرتی ، انواع بیمه نامه های مسافرتی ، مزایای بیمه مسافرتی و... میپردازیم .

بیمه مسافرتی چیست ؟

بیمه مسافرتی از بیمه‌گزاران در برابر حوادث احتمالی سفر محافظت می‌کند. این بیمه برای اخذ ویزا از بعضی سفارت‌خانه‌ها الزامی است و برای سایر سفارت‌خانه‌ها نیز توصیه می‌شود.

با توجه به اختلاف نرخ ارز در کشور ما و اکثر کشورهای خارجی و بالا بودن هزینه‌های درمان در این کشورها ، اگر بیمه‌گزار در صورت بروز حادثه بخواهد هزینه را آزاد پرداخت کند و یا هزینه های خود را همراه نداشته باشد. ممکن است سفر هزینه‌های سنگینی را برای وی رقم بزند .

بدین ترتیب بیمه مسافرتی مزایای زیادی برای بیمه‌گزاران ایجاد می‌کند بصورتی که با وجود یک بیمه نامه مسافرتی معتبر، می توان از جبران هزینه های بستری و درمان در بیمارستانها و مراکز پزشکی، انتقال به مراکز درمانی در اثر حادثه و یا بیماری، فوریتهای دندانپزشکی،

، حواله وجه ، مفقود شدن چمدان و مدارک و ... آسوده خاطر بود.

انواع بیمه مسافرتی

بیمه نامه های مسافرتی به صورت انفرادی و گروهی ، هم در سفرهای داخلی و هم در سفرهای خارجی، قابل خریداری و استفاده می باشد.

1- در بیمه های انفرادی بیمه گزار ( شخص حقیقی)، قادر خواهد بود به صورت آنلاین یا حضوری، با مراجعه به یکی از دفاتر بیمه، کپی گذرنامه، مدت اقامت و مقصد سفر خود را ارائه و نسبت به خرید بیمه مسافرتی اقدام نماید.

2- بیمه های گروهی مختص تورهای مسافرتی است. در این بیمه نامه، بیمه گزار می تواند شخصیت حقیقی و یا حقوقی داشته باشد و با توجه به مدت زمان سفر و سرمایه مورد نظر خود، نسبت به خرید بیمه مسافرتی اقدام نماید.

شرایط کلی بیمه نامه های گروهی

1- حداقل تعداد بیمه شدگان 10 نفر می باشد.

2- هزینه های پزشکی، 10 % سرمایه بیمه برای هر بیمه شده می باشد.

3- انتخاب سن بیمه شدگان از بدو تولد تا 80 سالگی امکانپذیر است.

4- این بیمه نامه، اغلب جهت بیمه تورهای داخلی، خارجی و اردوهای تحصیلی استفاده می شود.

لازم به ذکر است جبران غرامت هرگونه حوادث ناشی از جنگ داخلی و خارجی، اقدامات تروریستی و بمبگذاری، اقدامات احتیاطی مقامات نظامی و انتظامی، شورش، انقلاب، آشوب و حوادثی از این دست، از مشمول تعهدات بیمه گر در این نوع بیمه نامه خارج است.

برخی از خدمات بیمه مسافرتی

- فوریت های پزشکی

- مرگ تصادفی

- گم کردن یا به سرقت رفتن اسباب سفر، لوازم شخصی و مدارک شناسایی

- کنسل کردن سفر

- تخلیه اضطراری

- ارسال داروهای ضروری

- حواله وجه ضمان

- حواله وجه نقد

- کمک رسانی و معاضدت حقوقی

- بازگرداندن جسد متوفی

- بازگرداندن کودکان بی سرپرست

- کمک رسانی و معاضدت حقوقی

- انتقال پزشکی

و...

اشتباهات رایج در خرید بیمه مسافرتی
امروزه لزوم تهیه بیمه مسافرتی و مزایای آن در تمامی سفر های خارجی برکسی پوشیده نیست ، بلکه امری ضروری میباشد . بصورتی که خرید بیمه نامه اگر در زمان مناسب و با اطلاع از اشتباهات رایج در خرید بیمه نامه های مسافرتی انجام شود، مسافر را به معنای واقعی از هر ضرر و زیانی مصون می دارد که در ادامه به معرفی و توضیح تعدادی از این اشتباهات رایج میپردازیم .
جستجوی گلچین گشت

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای