سفر به شهر معجزه معماری روسیه

همه ما برای انجام هر کاری با تحقیق و بررسی پیش می‌رویم و در تلاشیم تا برای انجام کارهایمان بهترین و مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنیم و اصلا برایمان فرق نمی‌کند که آن کار کوچک باشد یا بزرگ، فرعی باشد و یا اصلی.

این موضوع در مورد سفر هم صدق می‌کند. سفرهای داخلی و سفرهای خارجی را بر اساس بهترین و مناسب‌ترین زمان انتخاب می‌کنیم تا علاوه بر سفری خوب و ماندگار، آرامش و آسایش در سفر را هم داشته باشیم.

همه ما برای انجام هر کاری با تحقیق و بررسی پیش می‌رویم و در تلاشیم تا برای انجام کارهایمان بهترین و مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنیم و اصلا برایمان فرق نمی‌کند که آن کار کوچک باشد یا بزرگ، فرعی باشد و یا اصلی.

این موضوع در مورد سفر هم صدق می‌کند. سفرهای داخلی و سفرهای خارجی را بر اساس بهترین و مناسب‌ترین زمان انتخاب می‌کنیم تا علاوه بر سفری خوب و ماندگار، آرامش و آسایش در سفر را هم داشته باشیم.

گردشگری گلچین معتقد است؛ سفر به سن پترزبورگ، معجزه معماری در کشور باستانی روسیه، تجربه‌ای منحصر به فرد برای هر گردشگری خواهد بود. برای برنامه‌ریزی سفری عالی به این شهر خارق‌العاده و بهترین زمان سفر، به اطلاعات کافی نیاز است که گلچین‌گشت در اختیار شما قرار می‌دهد.

گفتنی است که شهر سن پترزبورگ در مرزهای فرهنگی و جغرافیایی شرق و غرب جهان قرار گرفته است. اگرچه ساختار این شهر از معماری پیچیده و سفارشی غرب اروپا برگرفته شده، اما همچنین روحیه پویا و پرزرق و برق روسی خود را حفظ کرده است.

تحقیقات گلچین‌گشت نشان می‌دهد؛ این شهر زیبا دوگانگی هویتش را به موسس خود، پیتر بزرگ، مدیون است؛ کسی که با عشقی بی‌نظیر تمام خیابان‌های شهر و معماری آن را طوری طراحی کرد که او را به یاد شهرهای اروپایی مورد علاقه خود بیندازد و در نتیجه شهری عظیم با استایل اروپایی، پر از بلوارهای طولانی، کانال‌های باریک و میادین عمومی بزرگ به وجود آمد. از سویی دیگر، سن‌پترزبورگ، به طور واضحی، با ظهور مشاهیر ادبیات و موسیقی از جمله داستایوفسکی، چایکوفسکی و سرگئی پروکفیف ، به عنوان مرکز فرهنگ روسی محسوب می‌شود.

بهترین زمان سفر به سن‌پترزبورگ

بهترین زمان سفر به سن‌پترزبورگ بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر است. بنابراین گلچین‌گشت توصیه می‌کند، تجربه ۲۴ ساعت تابش آفتاب در جشن‌های شبهای سفید سن‌پترزبورگ را در این زمان را به هیچ وجه از دست ندهید. (پکیج ویژه تعطیلات خرداد مربوط به فستیوال شب‌های سفید روسیه، در سایت گلچین‌گشت موجود است.)

رویدادها و فستیوال‌های تابستانه

جالب است بدانید که رویداد زیبا و خاطره‌انگیز شب‌های سفید، فستیوال‌هایی در طول شب هستند که در تابستان در بسیاری از شهرها برگزار می‌شوند. فستیوال اصلی، شب‌های سفید در سن‌پترزبورگ در روسیه است. شب‌های سفید نامی است که به پدیده روشن بودن هوا در طول شبانه روز در مناطقی با عرض جغرافیایی بالا در ماه ژوئن، اطلاق می‌شود. در این روزها، غروب آفتاب بسیار دیر رخ می‌دهد و طلوع آفتاب بسیار سریع، به همین علت، تاریکی هیچ وقت کامل نمی‌شود.

تحقیقات گلچین‌گشت نشان می‌دهد؛ این فستیوال در ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)، با ستارگان شب‌های سفید، آغاز می‌شود و در ماه جولای (۱۱ خرداد تا ۱۰ تیر)، خاتمه می‌یابد. اگرچه، برخی از اجراهای مرتبط به این فستیوال، قبل یا بعد از تاریخ رسمی، برگزار می‌شود. فستیوال شب‌های سفید در سن پترزبورگ به خاطر آتش‌بازی‌های فوق‌العاده و اسکارلت سیلز و دیگر رویدادهای جالب توجه، مشهور است.

اسکارلت سیلز چیست؟

اسکارلت سیلز، جشنی مشهور، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد عمومی در فستیوال شب‌های سفید در سنت‌‌ پترزبورگ روسیه است. این رسم بسیار پرطرفدار برای آتش بازی‎های دیدنی و جذاب، کنسرت‌های متعدد موسیقی و نمایش آب، مشهور است.

فستیوال بین‌المللی کر (Singing World: International Festival of Choral Art)

کارشناسان گلچین گشت معتقدند؛ از 15 سال، قبل فستیوال بین‌المللی کر در سن‌پترزبورگ روسیه به صورت سالیانه در ماه‌های جولای و آگوست، برگزار می‌شود. در طول این رویداد مشهور در سطح جهانی، بیش از ۳ هزار نفر از خوانندگان کر حرفه‌ای و آماتور به این شهر می‌آیند.

فستیوال بین‌المللی موسیقی کلاسیک (International Early Music Festival)

فستیوال بین‌المللی موسیقی کلاسیک، که به آثار موسیقی قبل از بتهوون تمرکز دارد در ماه سپتامبر، در سن پترزبورگ برگزار می‌شود و هر سال، موسیقی‌دانان و بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

فستیوال بین‌المللی موسیقی المپیاد

فستیوال بین‌المللی موسیقی المپیا از سال ۱۹۹۵، به صورت سالیانه در سن‌‌پترزبورگ در ماه‌های می یا ژوئن برگزار می‌شود. گروه‌های مختلف موسیقی در طول این فستیوال، در این شهر زیبا اجرا دارند.

گردشگری گلچین در این مقاله برخی از جاذبه‌های شهرهای سن‌پترزبورگ را نیز به شما معرفی می‌کند تا با آمادگی و دانش کامل به این اماکن سفر کنید.

بزرگترین و قدیمی‌ترین موزه فرهنگ و هنر جهان کجاست؟!

هرمیتاژ بزرگترین و قدیم‌ ترین موزه فرهنگ و هنر جهان است که در شهر سن‌پترزبورگ روسیه قرار دارد. این موزه در سال 1764 توسط کاترین کبیر افتتاح شد و اکنون با بیش از سه میلیون اثر هنری بزرگترین کلکسیون نقاشی در جهان است.

کلیسایی در رتبه چهارم جهانی!

کلیسای سنت ایزاک یا ایزاکیوفسکی، بزرگترین کلیسای ارتودوکس روسیه در این شهر و چهارمین کلیسای ارتودوکس بزرگ جهان است.

قلعه پیتر و پاول

تحقیقات گلچین‌گشت نشان می‌دهد که قلعه پیتر و پاول دژ اصلی شهر سن‌پترزبورگ محسوب می‌شود و وپتر کبیر آن را در سال 1703 ساخت. این قلعه طی یکسال آماده شد ولی نتوانست از لحاظ نظامی مقاومت کند و بنابراین از سال 1706 دوباره با بدنه‌ای سنگی بازسازی شد. گفته می‌شود این قلعه از سال 1720، به عنوان پادگان شهر و همچنین زندانی برای زندانیان درجه بالا یا سیاسی به کار گرفته شد!

جاذبه‌ای بی‌نظیر

کلیسای منجی بر خون ریخته شده یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر سن‌پترزبورگ می‌باشد. این کلیسا در جایی که امپراطور الکساندر دوم کشته شد ساخته شده است.

موزه روس

با وجود اینکه این موزه قابل قیاس با موزه ترتیاکوف در مسکو نیست اما موزه روس در سن‌پترزبورگ نیز یکی از بزرگترین موزه‌های هنر و نقاشی ملی مربوط به قرن 19 است.

کاخ کنستانتینوفکسی در استرلنا

قصر کنستانتین محل اقامت دوک‌های بزرگ از کاخ رومانف بوده است که شاهکار هنر معماری روسیه در قرن 18 محسوب می‌شود.

اقامتگاه تابستانی تزارهای روسیه

کاخ کاترین محل اقامت تابستانی تزارهای روس بوده است. بیش از 100 کیلوگرم طلا در ساخت گچ‌بری‌ها و مجسمه‌ها و سقف این کاخ به کار برده شده است!

کاخ پترهف

کاخ پترهف مجموعه‌ای از قصرها و باغ‌هایی می‌باشد که استراحتگاه تابستانی پترکبیر بوده است. پترهف با نام کاخ ورسای روسیه معروف است.

اسب سواری از برنز

اسب سوار برنزی مجمسه یاد بود پتر کبیر در میدان سناتسکایا می‌باشد که به دستور کاترین کبیر ساخته شده است.

فقط کافی است برای این سفر جذاب اراده کنید گردشگری گلچین در تمام مراحل سفر با شما همراه خواهد بود.

98/02/18
98/02/18

Copyright © 2014 golchingasht.com All rights reserved

طراحی سایت آژانس مسافرتی و بهینه سازی توسط بیسیس فلای